Actueel

Overzicht

NXTvoice, IP Centrex klasse 5 platform dat wereldwijd inzetbaar is. Artikel

03-11-2017

Wat is een IP Centrex platform en waarom is het zo goed?

De techniek van een IP Centrex platform is inzetbaar voor grote omgevingen en is niet zoals de meeste VoIP systemen gebaseerd op Asterisk achtige omgevingen. NXTvoice is een Oracle Based IP Centrex klasse 5 omgeving dat speciaal ontwikkeld is om grote omgevingen, zelfs hele landen te kunnen bedienen. Dat betekent ook dat de performance het hoogst haalbare is uit de markt van telecom en unified telecommunicatie systemen, maar dan betaalbaar voor ieder niveau.

De bijzondere techniek van een Centrex klasse 5 systeem, dat veelal bekend staat als een “virtuele telefooncentrale” is toch bij vele IT afdelingen nog onbekend. Dat terwijl juist de veelzijdigheid en vooral stabiliteit uitmuntend is. Ook de vele mogelijkheden tot integratie “zonder poespas” maakt het juist bijzonder. Integraties met pakketten als Skype for Business of Salesforce om er zomaar even wat bekende te noemen is gestandaardiseerd en dus geen probleem.

In tegenstelling tot een klassieke telefooncentrale die op de locatie van bij de klant op kantoor staat in welk formaat dan ook en vaak nog wordt beheerd door de onderneming zelf, is de nieuwe generatie telefooncentrales centraal beschikbaar als online webapplicatie. De systemen bevinden zich in grote volledig ingerichte datacenters wereldwijd, zodat redundantie vanuit meerdere landen en netwerken standaard is voor de eindgebruiker. Ook juist de oneindige mogelijkheden van het ontsluiten van alle merken Sip telefoontoestellen in de markt maakt het zonder moeilijke ontwikkelingen achteraf zo flexibel. Kortom ieder merk telefoontoestel dat gebaseerd is op Sip is welkom om te worden ontsloten via een Centrex based klasse 5 telcommunicatie platform zoals NXTvoice. Ook de integratie met mobiele telefoons is standaard en geen ingewikkeld truckje.

Op locatie bij de onderneming dient alleen een goede internetverbinding of mobiel netwerk aanwezig te zijn en SIP telefoons. De rest komt uit de cloud”. Dus geen investeringen in “oud ijzer” meer met dure servicecontracten en zware techneuten, maar gewoon eenvoud en werkelijk overal communicatie kunnen realiseren. De verbindingen tussen telefoons en telefooncentrale bestaan echter niet meer uit telefoonkabels, maar uit een internetverbinding. Zo heeft men wereldwijd vanuit iedere locatie en met de meest uiteenlopende eindapparaten (van klassieke bekabelde telefoons, via DECT-telefoons en laptops of desktops met softphones en headsets tot mobiele telefoons) toegang tot de “virtuele telefooncentrale”.

NXTvoice is volledig en uitsluitend gebaseerd op deze vernieuwende technologie. De centrale systemen van NXTvoice zelf worden gehost in hoogwaardige redundante datacenters in de landen in Europa.
Met de NXTvoice technologie krijgen niet alleen bedrijven in het MKB segment, maar ook grote multinationals die de landsgrenzen overschrijden overal toegang tot hun communicatie middelen.

Ze profiteren voor een klein bedrag per gebruiker per maand van een volledig functiepakket dat voorheen alleen verkrijgbaar was bij dure Enterprise telefonie oplossingen en hebben via '”een druk op de knop” toegang tot ongekende schaalbaarheid en mogelijkheden die direct bijdragen in besparen van veel geld. Of je nu winkelier bent of eigenaar van een kantoor of een groot internationaal callcenter, NXTvoice kan je behoeftes vervullen met haar Centrex klasse 5 platform zonder grote investeringen. Wel zo’n zeker gevoel.

Tot dit grote dienstenpakket behoren alle denkbare standaard telefonie functies, maar ook zaken als internationale SIP-trunking, callcenter faciliteiten tot aan het volledige operator niveau en volledige integratie met mobiele telefonie.. Voor de vast-mobiel integratie is een bijzondere. De klant behoudt gewoon zijn eigen mobiele abonnementen en kan toch volledig geïntegreerd worden zonder leeglopende- en batterij vretende applicaties. De SIP telefoons van alle merken zoals Mitel, Aastra, Cisco, Polycom, Gigaset, Yealink en vele meer communiceren via het lokale bedrijfsnetwerk en de breedbandverbinding (DSL of glasvezel) met de virtuele telefooncentrale.

Heeft u vragen over onze ICT-oplossingen?

Onze specialisten staan u graag te woord.

Bel 088 229 04 99

of ga naar onze contactpagina

Volg ons op