Actueel

Overzicht

Winkelstraat van de toekomst Blog

29-05-2017

Dat het niet zo goed gaat met de winkelstraat, wordt steeds duidelijker. Om als 'offline' winkelier toch weerstand te blijven bieden aan de grote webshops, is er in Amsterdam nu de winkelstraat van de toekomst.

Winkeliers moeten meer beleving meegeven aan de klant, wil die niet kiezen voor Coolblue, Bol.com of Media Markt. Maar hoe doe je dat als kleine bakker, juwelier of opticien? Het zijn vooral technologische snufjes die de winkelstraat meer bestaansrecht moeten geven.

Voor winkeliers is er een breed assortiment aan innovatieve middelen beschikbaar. Zo koos een boekhandel voor een realityscherm, waarmee kinderen zelf in de wereld van hun boekenhelden stappen. Een patissier biedt zijn klanten een kijkje in de keuken door middel van virtual reality. Bij een opticien staat een beeldscherm met camera. Die maakt van iedere bril die wordt gepast een video. Alle pasbeurten worden vervolgens naast elkaar afgespeeld, zodat beter kan worden gekeken welke bril het beste staat. En een wijnhuis koos voor een beamer, die achtergrond informatie over de verkochte wijn projecteert op de balie.  

Om de consument te verleiden ook eens boodschappen te doen bij de buren, is een zogenoemde cross-selling ontwikkeld. Wie bijvoorbeeld bij een boetiekje kinderkleding koopt, krijgt op z’n telefoon een coupon om bij de ijssalon verderop een gratis kinderijsje te halen.

De ontwikkelingen gaan razendsnel en de toepassingsmogelijkheden ongekend. XRC houdt u graag op de hoogte van de mogelijkheden, om ook uw winkel in te richten voor de toekomst.

Heeft u vragen over onze ICT-oplossingen?

Onze specialisten staan u graag te woord.

Bel 088 229 04 99

of ga naar onze contactpagina

Volg ons op